De bedwelmingsman verroert zich

Error message

Notice: Undefined variable: url in eval() (line 38 of /var/www/wereldbibliotheek.nl/sites/all/modules/contrib/ds/modules/ds_format/ds_format.module(66) : eval()'d code).
De bedwelmingsman verroert zich

Er zijn van die ogenschijnlijke toevalligheden die onverwacht in onze herinnering kunnen opduiken. ‘Lichtmomenten’ noemt Hans Dekkers ze, herinneringen met een verhoogde realiteit, herbelevingen waarin iets stolt wat zich in de tijdelijkheid heeft voltrokken. We kijken om naar deze momenten, beelden, voorwerpen of visioenen, zoals Orpheus omkeek naar zijn Eurydice. We beschouwen ze als het fotoalbum van onze ziel. Zijn ze ons houvast, onze redding? Of zijn ze uiteindelijk onze ondergang, omdat we geneigd zijn ons eraan vast te klampen?

ze wassen zich, de geesten, boenen en krabben
het vuil der jaren van zich af, tot op het bot
maken zij zich schoon, zuiveren het moment
herscheppen de stoffige antiquiteiten
tot de luister van een onbedorven beeld

Specificaties

14-08-2018

Auteur(s)

Hans Dekkers (Venlo, 25 december 1954) schrijft romans, korte verhalen, gedichten en theaterstukken. Dekkers studeerde sociologie aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen. Hij maakte deel uit van diverse popgroepen, onder andere Bazooka en Das Wesen. Sinds 1984 woont en werkt hij in Amsterdam.

Uitgaven van Hans Dekkers

E-book